mandag, juni 25, 2007

Sammensurium av alt mulig

Eg syns dette bildet va litt kult. Tatt på slektstreff på Bue i går(Snårå hette det visst på denne toppen). Misforstå meg rett.......
Ska ikkje legga någe ud om slektstreffet eller någe sånt, men det e ein ting eg må ta opp og det e navnet Bue. Heilt siå eg fekk veda at me sko på slektstreff på Bue, har eg øvd meg på å uttala Bue. Syns sjøl at eg e kjempe flink. Lærte søstera mi òg kossen det sko uttalast, nemlig Bijue(legg om te jærsk når du uttaler det). Så store deler av bilturen te Bijue satt eg og søstera mi å snakke jærsk: "Diju, æ du frå Bijue?". Trur det va enkelte familemedlemmer som va redd at me sko fortsetta å snakka jærsk då me kom fram...hehe. Mor meinte då at det ikkje hette Bijue, men någe så vanligt som Bue(med litt jærsk dreis over det då). Liksom, tenkte eg. E det jærsk, så ska det uttalast jærsk. Dessverre va det ingen andre på slektstreffet som hadde min uttale av navnet heller. E dessverre redd at jærsken har blitt utvanna med åra. Hadde me godt 50 år tebars i tid, e eg sikker på at det ikkje va snakk om någe Bue, men derimot Bijue(eg kan te nøds kutta j`en).
Som halvt jærsk e det klart at eg har grunnlag te å meine någe om dette her. E det någen som e uenige? Heilt greit, men det klinge møje bedre jærsk å seia Bijue=)

DEKKSKIFTE

På kvelden kom Briten, Brynhild og Solveig Elise ein tur ut te Sørbø, etter å ha vert på ReTro. Briten hadde jo klart å bytta sko med søstera mi dagen før. Det gjorde ikkje meg någe, då fekk eg jo besøk=)Etter litt kaffi, syden snop og drøs sko jentene gå. Det viste seg då at høyre bakdekk på Nissan Primeraen te Brynhild hadde punktert. Hmmmm.....ka sko dei nå gjera. Brynhild va ikkje verre enn at hu bretta opp skjortearmane og gjekk laus på jobben.

Det e jo ein fryd å skifta dekk, ikkje sant Brynhild?




Då det punkterte dekket omsider va tatt av, va det bare å trilla det nya på. Kor lang tid dette tok e det ingen som vett. De frøys vertfall de som satt og såg på=)



Litt mørkt, men Brynhild e vertfall veldig fornøyd. Må sei eg va imponert.........
Du ska få et nytt kallenavn av meg. Dekkdronningen, ka syns du om det?

Tuttene i framsete e klar te å dra, med "splitter nytt"(?) dekk. You`re so cool......

Ellers har eg plukka litt blåbær i dag. Vel og merka i drivhuset. Må sei eg syns det va litt vanskelig. Blåfargane va så lige kvarandre, men eg lærte, og blei rektig så flinke.....(?)


Bare ei lita gåta te slutt. Ka e det gula på det sista bildet?

6 kommentarer:

Anonym sa...

sitron

Anonym sa...

eg dride i det der

Anonym sa...

fnis fnis fnis

Anonym sa...

ja. det er en sol.

Anonym sa...

Fnise fjolser e dåkke heile gjengen!!!
Klokka e passert midtnatt ser eg.
Briten, du e vertfall inne på det.
Men fasiten e klementiner(trur eg).
Så viss det e någen som har lyst på sure(supersure tippe eg)klementiner(dåkke e klar øve at det ikkje har vært mandariner i Norge på fleire tiår), så e det bare å ta turen=)
Ia, ikkje den tonen meir frå deg takk....

Anonym sa...

det e ikkje klementiner. det e sitroner sa eg.