mandag, juni 11, 2007

Mitt råd til eksamen

Nå e eg endelig ferdig med siste eksamen. Dette e ein av dei kjedeligaste eksamenane eg har hatt. Men nå har eg funne ut ein måte å kobla av på midt under eksamen. Du trenge kun et kladdeark, ein penn og tankane dine. Eg begynte faktisk bare å skriva om meg sjøl. Går faktisk an å ha det ganske gøy på eksamen, tross all frustrasjonen.
Håpe du tar med deg dette rådet te neste eksamen(om det ikkje blir før neste år).
Dette skreiv eg:

På pulten har Jofrid en eksamensoppgave.
På arket står det mange bokstaver.
Bokstavene blir til ord og orda blir til setninger.
Jofrid forstår alle setningene-heldigvis.
Men Jofrid vet neimen ikke hva hun skal svare på alt.
Hodet til Jofrid er tomt for øyeblikket.
Hun synes det er veldig kjedelig med eksamen.
Vertfall når ting stopper opp og hun ikke helt vet hva hun skal skrive.
Derfor driver hun med dette her.
Lurer på hva de andre studentene hadde tenkt om Jofrid om de visste hva hun holdt på med akkurat nå.
Godt de ikke vet.
Eksamensvaktene er 2 gamle menn. Nå gikk den ene for å spise matpakka si.
Tipper kona har smørt den ja.
Whoops! Hun foran meg har rød t-skjoret.
Fare,fare....konsentrasjonsvansker. Lurer på om hun er klar over det?
Jeg har kledd meg i grått i dag, akkurat som vêret.
Nå gleder jeg meg forferdelig til å gå ut av dette rommet. Det betyr sommerferie og skolefri.
Hvorfor i alle dager gidde du å skrive slik til deg selv.
Av og til lurer jeg på om du er helt klok.
Men dette er jo mye gøyere enn å svare på urelevante(?) spørsmål om endringsprosessen.
Det er visst andre her inne som også tenker. Gjør som meg da.
La tankene fly som måka bak en sky.
Nå tok hun foran meg et eple. Kjøpt på spar. Rødt, med klistermerke, men det tok hun av.
Temperaturen her inne er 22 grader.
Tenk å ha temperaturmåler på en såpedispenser. Har jeg aldri sett.
Nå rekker hun opp hånda også. Hun trenger visst mer papir.
Det gjør forresten jeg også.
Tror jeg rekker opp hånda og ber om mer.
Nå får det være nok pjatt med deg selv.
Men sånn er det når du ikke har lov å snakke med noen.
Lykke til videre med innspurten. Du skal se du klarer litt mer.
Må forresten si jeg er veldig glad i deg kladdeark. Du kan brukes til mangt=)
.............................................................
En liten pause til før siste innspurt.
Hadde ikke tenkt at jeg skulle bli sittende ut tida.
Men så har mye av tida vært tenk,tenk,tenk og ikke skriv,skriv,skriv.
Det hjalp faktisk med den pausen i sted.
Jeg syns han eksamensvakta er så søt. Han har fingerbøl som står i stil til skjorta.
Blå begge to.
Fingerbølet brukes til å telle gjennom sidene og ikke til å sy.
Nå ble jeg faktisk usikker på hva du bruker et fingerbøl brukes til.
Ikke så farlig. Det var jo ikke et eksamensspørsmål.
Back to work Jofrid.
Nå kan du snart forlate rommet......
................................................................
Så enkelt e det å kobla av litt. Funka for meg. Funke kanskje for deg òg=) Ser eg va utrulig filosofisk(e det rett ord å bruka?) i starten...hmmm. Kanskje eg egentligt e det te vanlig òg.
Solfrid, trur den røde t-skjorta te hu foran meg tok konsentrasjonen min=)
Takk for meg. Vennlig hilsen sjefsavkobler!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Koss gjekk det på Mikroen då?
Trur ikkje eg har tid til sånne pauser. Sitte alltid ut tida, og får alltid dårlig tid. Men det va bra kreativt!!

Ska du ikkje på 5-årsjubileum jofrid?

Anonym sa...

Dessverre:( Eg e i syden då. Det hadde jo vært kjempekjekt. Kanskje eg kan vera med sånn online fra Kos. Det e jo så møje som går fortiå...
Mikroen ja. Den gjekk. Meir vett eg ikkje å seia om den saken.

Marie sa...

He, he, eg må le! D e ganske festligt å lesa denne bloggen t tider:-) D der hadde nok eg og hatt tid t på eksamen, men e isje så kreative så deg, Jofrid! Glede meg t Kos!!!