mandag, desember 18, 2006

juleferie e toppen....




ja nå e det endeligt julaferie, å eg har reist heim te kolnes!
mussta liksom litt julastemningå når eg kom heim, ikkje møje frost å snø på desse kantar nei... her skifte det litt mellom vind, nesten-orkan, heftig bris, regn, yr, sol.... litt av kvert. men men, nå e d bare seks dagar igjen te julaftå, å eg e omtrent ferdig me alle julegavene. nå e og julekakene komt bokstavlig talt i boks, kan nok ikkje skrøyta av at eg har vore me på den prosessen, men e jaffal flinke te å vera me å spisa dei opp...(=

sånn ellers får eg stadig guttebesøk her heima, se bildene...(= alltid koseligt å komma heim te tantongane, di e bare best! heldige meg så får leka me tog å bil, vera i sandkassen, å bygga me legoklossar igjen, egentligt ganske kjekt... men bare så det e sagt: her e d TRAKTOR som e i vinden... ingen over og ingen ved siden av... zetor e ut, og massey e best.... så vett dåkk det...

har forresten blitt lagt i bakken ikkje bare ein men TO gonger av min 10 år gamle nevø. kan dåkk forstå det??litt småflaut, lure jo litt på om det e han så e veldig sterk elle om det e eg så bør pompa litt jern.... trur nok helste d e han som e veldigt sterke... hihi....

i kveld va eg sjå elin å assi, og der fekk eg altså sett ein ALLE TIDERS tegnefilm!! den hette "sannheten om rødhette" elle någe sånt. haha, superfestlig, å siden eg ska ønska meg den av meg sjøl te jul, kan alle så vil komma te bingen å se ann katti som helst!

vil ønska adle samen ei rektigt goe jul, å et godt nyttår, å kos dåkk i ferien(=

3 kommentarer:

... sa...

"But I`m not prepa-ared." Digge den filmen eg og :) Og spesielt geidå! Hehe... Og skilpaddene når di rope: "Run!" og så trippe di seint avgårde... :) Må ha ei flotte jul, Briten!

Lars-Inge sa...

Måste nog se den jag också... ;)

Här är det heller ingen snö, vad gör man då på julen ??

En riktigt god högtid till allihop !

Anonym sa...

jepp, nå har eg kjupt ann.... superløyen... men eg anbefale dåkk å se ann på norsk(=
ei goe jul te dåkke og lene og lars-inge, og ellers adle i samen!!