torsdag, mai 31, 2007

"På fortvilensens rand"

Så fort kan det snu. Te forrige eksamen hadde eg så og sei ingen panikk, någe som kanskje e litt uvanligt meg, men nå har eg fått i dobbel dose, fleire dagar før eksamen. Følelsen, "eg kan ingenting", har gjort sitt inntog. Trur faktisk det e møje sant i den òg,dessverre.
Beklage at dette ikkje blei et intervju med någen av de andre her i huset. Kanskje eg får motivasjon te det om ei stund...hint,hint..bare les videre du...
Føle egentlig ikkje for å laga to innlegg ittekvarandre om meg sjøl, men nå blei det sånn denne gongen. Beklage:(





Eg prøvde så godt eg kunne å få te et "eg e kjempe fortvila-bilde"(om eg lukkast vett eg ikkje).

Problemet e egentlig at eg ikkje klare konsentrera meg. Viss eg ikkje forstår det blir eg lei, fortvila, oppgitt og sitte bare å ser ut i lufta og begynne heller å tenka på alle andre ting. Motivasjonen te å lesa e så sei forsvunnen.

Men vett dåkke meiningå med dette innlegget?Nei, så klart ikkje. Men eg ska fortella det. Det e ikkje meiningå at dette ska vera et sutre innlegg om stakkars meg som fortvile øve neste eksamen, sjøl om det kanskje har blitt det te nå. Sorry!!! E veldig klar øve at dette egentlig e et veldig lite problem.....

Men det eg egentlig håpte va om dåkke hadde någen gode RÅD, eventuelt OPPMUNTRINGER som kunne hjelpa meg og sikkert de andre i bingen òg. Kanskje har du vært i denne situasjonen sjøl eller kanskje ikkje. Det betyr ikkje så møje for meg, viss du bare vil dela ditt råd.

Om du e vis som mauren eller dum som et brød- det betyr ikkje någe

Om du e stortingsmann eller vanlig arbeider- det betyr fortsatt ikkje någe

Om du e flink å formulera deg eller det må tolkast opp og ned i mente det du skriv- eg bryr meg fremdeles ikkje

Om du kjenne meg eller bare har forvilla deg inn på denne bloggen(fordi du kjenne någen som kjenne någen som vett kim någen av oss i bingen e)- det e det samma for meg

Om du vil skriva kim du e eller du ønske å vera anonym- det e just det samma



Har dåkke tatt poenget? Eg tar imot alle råd(helst seriøse) og oppmuntringer eg kan få.

Så ikkje sitt med et godt råd for deg sjøl. Husk- du kan vera anonym.

Kim vett om det ikkje blir ditt råd/oppmuntring, så blir det førsta eg skrive på eksamenen min. Viss det e bra, ska eg jammen meg skriva det ned te sensor òg, så han har någe å trøsta seg te når han lese gjennom eksamenen min.


TAKK SKA DÅKKE HA. MEN EG E REDD DÅKKE IKKJE HAR TATT DET ENNÅ. DET E SERIØST DETTE HER ALTSÅ. EG SLITE FAKTISK MED Å LESA. VÆR SÅ SNILL, GI MEG ET RÅD. KEM VETT OM EG EIN GANG BLIR REGNSKAPSFØREREN DIN ELLER DU HAVNE I BRYLLUPET(???) MITT, FORDI DU E I SLEKT MED TANTA TE ONKELEN TE SØSKENBARNET TE BROR MIN(spørs om det ikkje e andre årsaker te at du blir invitert,enn slektsforholdet).VILLE IKKJE DET VÆRT LITT KULT OM DU DÅ OPPDAGA :"OIJ, E DET DEG. DET VA FAKTISK EG SOM GA DEG DET RÅDET". DET HADDE JAMMEN VÆRT STILIGT:)

DÅKKE HAR TATT DET NÅ, SANT!!! SOM SAGT,DETTE E IKKJE MEINT SOM NÅGE TULLEINNLEGG.EG HAR FAKTISK BRUKT TID PÅ DETTE, SOM EG KUNNE BRUKT PÅ Å LEST HELLER.

TAKK SKA DU HA!!!SETTE PRIS PÅ DEG, SAMMA KIM DU E=)

Utenom "syte" mitt over, har eg det bra altså. Vêret e fint. Det e lyst døgnet rundt, någe eg som mørkredd sette veldig pris på. Eg trives veldig godt sammen med mine medgjess; Briten, Gunnhild og Elisabeth. Kjempe glad i dåkke!!!! Nå va det rett før eg blei litt sentimental. Tenk at to av dåkke flytte ut neste år. Nei, det vil eg ikkje tenka på nå. Det va ikkje någen motivasjon i det. Lykke te med eksamenen din i mårå Briten!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt motto føre eksamen e jo som oftast d får gå som d går, gjer ditt besta!

Isje stress, ta korte og mange leseøkter, kalde drikka, sjokolade og isje minst ein luftetur, spesielt herrligt om kvelden!!!

Lykke t, og så må du tenka på at du har någe godt i vente når du e ferige med eksamenane!!! Men isje tenk for møje på d...

D går godt, Jofrid! Du e så flinke jenta atte:-)

Anonym sa...

mitt råd e: SJOKOLADE!det hjelpe alltid på motivasjonen.men eg forstår fustrasjonen.når eg ikkje forstår det gir eg opp heile lesingå.
men flytt fokus te at dette e bare kjedeligt eksamensstoff øve på at dette har eg faktisk bruk for når eg ska begynna å jobba.
nokk søvn.det e viktigt å sova. så blir du utkvilte og fortvilesen blir litt dempa. sett deg ud i det fina være med et par digre solbriller,ett teppe,ein kopp kaffi og sjokolade, og ikkje minst pensum. overbevis deg sjøl om at dette e ganske interesangt.....
det e viktigt å kosa seg å slappa av.sei te deg sjøl.ok nå pine eg meg gjennom disse siene å så tar eg ein pause.og gjørr noge kos,spis noge godt.ein prat me gjessene.ol.
ok dette va mange råd.

men husk Jesus e gla i deg uansett kos det går.å det e vel familien,og vennene dine og.og det versta som kan skje e jo at du stryke,å då e det jo bare å ta den opp igjen.å då går det jo ennå letteare for då har du jo lest te an før.wow for et langt innlegg....

lykke te jofrid.dette går bra.Du får jo lov å be om dette og vett du!

Anonym sa...

lykke te joffen, eg vett ikkje ka aent eg ska skriva.. om tre timer har eg eggsamen sjøl, så eg fatte koss du har det....

men stå på, du e et GENI uten like, så dette går nok bra!

spis en is, å ta deg ein snus, det e di beste rådå eg kan je deg!!

lykke te!

Anonym sa...

Ta deg ein snus, e mitt råd og.
Klarne veldig opp i hodet då, og du kjenne at du blir veldig opplagt plutseli..

Anonym sa...

Leig ein hjelpelerar!! Ein person så ska sørga for at du lese, får loft å mat i deg, å oppmuntra deg! Et pluss e jo selvfølgeligt hvis denne personen e et økonomisk/statistisk/mikro-geni uten like..

Lykke te, det går allti bra:)
(heilt sant!)

Anonym sa...

Tusen takk for alle råd og oppmuntringer. Sette STOR pris på det. Eg har faktisk gjort bruk av de. Ikkje snusen då....redde det hadde tomla meir rundt for meg enn det hadde kvikka opp.