mandag, mai 21, 2007

17.mai

Eg kjenne eg e i "gidde ikkje skriva så møje" humør, samtidig som eg føle eg må legga ud någen 17.mai bilder før det blir forseint. Det va ein regntung dag, men det lyste jo opp å sjå tvbilder fra solfylte Sør-Norge:) Me hadde 17.mai frokost hos oss. Veldig koseligt.


Forberedelser til frokosten. Elisabeth holde på med sin utsøkte eggerøre. Gunnhild gjere vel någe fornuftig hu òg....eg tar bilder og Briten e på badet.

Elisabeth hjelper Gunnhild med bunaden. Beint sko det vertfall vera......




2 minutt før folket kom, va det ei lure gås(det va ikkje meg) som foreslo:" Ska me tippa ka folk har på maten?". Selvfølgelig va me andre med på det. Me hadde ikkje tid te å tippa på alle, men Olav Erik fekk me vertfall full score på. Dessverre så åt Lars eggerøre(irriterande), så der mista me et poeng. Det va meininga at Inge sko velga den pølsa og ikkje du Ragnar...poengmiss igjen. Men det ska seiast at me fekk någen poeng òg. Lure dåkke på ka någen utvalgte gjester åt, så ser dåkke fasiten over. Det er bare å ta kontakt dersom det er andre dåkke lure på.....Enkelte gjess e litt redd for at me ska bli sett på som rare. E det rart å tippa ka folk ete? Tja...neste gong får me tippa på någe aent....neida, slapp av.....det va et eingangstilfelle(det e vertfall det me går ut med i all offentlighet).

















Nydelige festkledde mennesker!!!!
Nå gidde eg ikkje legga ut meir bilder. Det som kunne vært med var bilder fra opplegget fjellheimelevene hadde og festen på kvelden(har faktisk med et). Dåkke får bare forestilla dåkke kossen det va....kjekt, koseligt+ andre positive adjektiv kan kanskje hjelpa dåkke på vei.

2 kommentarer:

Herr & fru Gillebo sa...

Bra, Jofrid, veldi bra! Nå va æ lei av "Tur til fyret"..
Kjempe morro å se bilder fra 17.mai!! Det så ut som dere hadde det fint på tross av uværet!;) Skulle gjerne vært med på frokosten!!!Det så så utrolig koselig ut!!!! Hva hadde æ hatt på maden?

Anonym sa...

Me hadde dessverre ikkje laks Solfrid, men du hadde kanskje klart deg med eggerøra? Ville du hatt sjokade òg kanskje, eller e den tida forbi. Du hadde nok drukke appelsinjuice, siden me ikkje hadde "skikkelig" O`boy.
Ser du forresten at du e komt med på det eina bildet? Glemte å skriva det. Tenke ennå på at eg ikkje la ut fødelsdagsbilde av deg. Kanskje ein liten trøst....:)