søndag, mai 06, 2007

Fasit på bondequizen


Måtte ta ein liden telefon heim for å få oppklaring i ein del ting, så nå e eg klar med fasiten. Fekk ein beskjed frå mor til slutt:" Nå må du ikkje skriva så langt". Ja,ja.....me får se...ikkje godt å veda på forhånd kor langt det blir.
1. Lammet e av rasen NKS- Norsk Kvit Sau. Den har to søsken. Du ser beinet te den eine bak te venstre i bilde, pluss at du kan se det avdottne øyremerke te denne viss du forstørre bilde. Sauen e fødd i 2007(sjokk). Det første nummeret fortelle det. Lammet e nr. 7 i rekken. Hadde det stått 7123, hadde det vært lam nr. 123 i 2007. Dåkke forstår sikkert...
2. Ingen gjeldsau nei. Gjeldsauer har ikkje lam. De e "tomme", som eg e vant med å sei.
3. Viss katten gjer i frå seg i siloen og sauene e så uheldige å få dette i seg, e det fare for at de kan kasta(spontanabort). Derfor vil me helst ikkje ha katten i fjoset i drektighetstiå(trur det e mest fare rett etter at de e blitt drektige).
4. Laktasjon e tida mellom kalving og "ferie"(melkeperioden). Kyrne treng ferie før dei skal kalva for å få i seg masse viktige næringer og sånt. Råmelka er viktig for kalven.
Satse på dette va rett. Har ikkje tid å sjekka.....muffins vente.
5. Ein ett år gammel sau kallest fjorlam eller du kan faktisk bare seia lam om du vil.
Ein to år gammal sau kallest jimmer. E sauen blitt tre år og eldre kan den kallast sau.
Eg lige å kalla alle sauer då....
6. Børen e livmora te sauen. Åshild; det du snakka om va det me kalle etterbøren, hillå eller greiå(mor sa at me kunne seia det hos oss òg viss me ville).
7. Det e sikkert muligt å kalla meg andre ting, men eg foretrekke tittelen sjefsbondekona.
Tilleggsspørsmål: Ei sjefsbondekona går i kjeladress(merkelig ord: Ka betyr det egentlig?). Gjerne ein FK-dress. Bør kanskje bruka någe på håve, men det e ikkje et must.
Støvlar derimot e et must!!!
Alle som har svart e vinnarar(utan om dei som juksa då). Har ikkje bestemt meg kim som e vinnaren med stor V. Kanskje eg tar ein loddtrekning. Gidde ikkje fundera meir på det nå, for varme muffins vente...Mmmm.
Dette blei ikkje så langt. Et av de mindre innlegga eg har skreve...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm, dette va vel et av dine kortare innlegg...

du trenge ikkje grubla så lenge. eg trur eg vant.

Anonym sa...

hellu på du!
eg lurte på om me konne få den filmen dokk viste i bryllupet.det hadde vert veldig koseligt=)klem fra eksamensleseren ia

Anonym sa...

hei på deg:)det ligge i planen at dokken ska få an ja:)e bare ikkje komt så langt at me har fått kopiert an,men det e på vei:)håpe dokken kose dokken på øya:)snakkes kåre-andré

-gunnhild-