torsdag, februar 22, 2007

Litt av hvert!

Sist uke hadde Briten besøk av søstrene sine.
Fint for oss.... vanlig komla, steikte komla, tacorett, masse snop.....husmorferie liksom.
Me nøyd vertfall godt av det.
Ein dag va søstrene på shopping i Tromsø-city.
Resultatet ser dåkke sjøl.....
Sitat butikkdame:" Hihihi...de er så morsomme de der(les:oslo-dialekt)".
Må bare sei at det va ein fest å ha besøk av dåkke.







Greit å kunna ta bilde av andre sine rom..hehe
Men det e nå godt de tog seg litt husmorferie.

Så va det fastelaven og me måtte jo ha fastelavensboller. Gunnhild(og Helga) stod for bakinga som vanlig. Bare fortsett med det Gunnhild, sette veldig pris på det! Så va det tilbehøret då. Det e jo vanlig å ha krem på bollene, men ikkje denne gang nei. Kor fort går det egentlig fra krem te smør(Helga)? Helga prøvde desperat å springa rundt i nabolaget å låna litt krem, men me måtte klara oss med smøret....




I kveld har Inge og Helga vært på Ticket(som me seie). Som dåkke ser har Gunnhild har sikra seg den kritiske strekningen(gult tog). Gunnhild stakk av med seieren..det va nok det første smarte trekket som gjorde utslaget.
Sitat Inge: "Du skrive vel ikkje at eg tapte".
Eg va jo bare nødt te å ta det med....sorry.
Men Inge tapte ikkje andre gongen(det va vel ein trøst...).


Nå har eg gjort ein tabbe igjen ser eg. Det blir et stort langt kvitt rom uden någen ting. Vett ikkje koss eg ska få det vekk. Dåkke får bare øvese det så godt dåkke kan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

ååå, det va rett å slett ein fest å ha mine kjære systre på besøk, velkommen tebars!!!

boller er faktiskt best uten krem, så ingen tårer og sure miner av den grunn.

inge: det må vær shikelig ergelig å tape i ticket. men sånn er livet.

ha ei go helg adle samen(=

Anonym sa...

Stemme egentlig for boller uden (fløte)krem eg òg(men gul krem derimot e heilt ok). Men ka meine dåkke om å putta rosiner inn i bollene...det tar jo så lange tid å plukka de ud igjen...

kari sa...

Hei! Koss går det an å overse det store kvite rommet etter skrifta? Eg bare spør. Kul blogg dåkk har forresten! Nå kan eg følge med på litt meir av det som skjer i BYEN!
Må bare si: HA HA te Inge som tapte. Han har godt av å gjøre det innimellom.
Og Jofrid; rosiner e DIGG!

Anonym sa...

Kom igjen då, alle som har spelt ticket med Gunnhild veit kva det inneber...ei total forvandling der det våkner eit syykt konkurranseinstinkt, blir heilt despo og bare mååååå vinne. Eg lurer på kva som kjem til å skje den dagen eg skulle slumpe til å vinne over ho....eit fryktelig scenario, trur ho kjem til å eksplodere.

Ingelin S sa...

ja det hadde vert typisk Gunnhild...takk for ei kjempekjekke langhelg jenter=)dokk e topp.å joffi de der rosin greiene...nei til rosiner i boller!!!!!i hjemmmebakte sådan...rosiner i kjøpeboller er ikke så ille...

Anonym sa...

joffi: rosinene ødelegger bollene... og en ting til: rosinene ødelegger den gule og den rosa gomårenyoghurten!! det er et dagsverk å få spist sånn der plukk-ut-alle-rosinene matvarer!

kari: artig at du tok turen innom vår fantastiske og lite oppdaterte blogg... var nesten på besøk hos deg i jula, fant ut at du er nabo me elin...

inge: du tok jammen en heftig revansj på tirsdag, gratulerer som vinner i ticket...

ia: takk for besøket, og velkommen tilbake!(=

Anonym sa...

Godt å sjå at eg ikkje e åleina om kampen mot rosiner. Rosiner passe egentlig kun sammen med havregryn og melk (te frokost), eller som småspising(dersom du ikkje har någe aent godt i skapet). Huske dåkke då me var små og fekk sånne små esker med rosiner te å ha på møte o.l. Det va stort. Lure egentlig på koffor me lige så forskjellige ting? Har me forskjellige smaksløkar kanskje?
Enkelte lige f.eks ikkje ananas og mais...det e jo et stort problem når de fleste putte rikelig av desse ingrediensene i salaten. Me må ikkje glømma den norske gartneren oppi alt detta nya....Min oppfordring: Benytt kun norske råvarer i salaten(f.eks paprika og agurk)!!!

Kjenne meg litt i ei identiteskrisa for tida. Vett ikkje heilt kim eg e. Någe kalle meg Joff, andre Joffi eller Jaffi(Ia), men de fleste seie Jofrid då. Enkelte spore jo heilt av å kalle meg Fido. Ka har me ikkje storebrødre til. Kanskje det ikkje e så ille.
Kjært barn har jo mange navn....går for den...hehe.

Anonym sa...

Velge å vera Joffi denne gongen.
Joffi slite av og te med å få te ting. Jofrid derimot har full kontroll på det mesta. Hu e ganske sta og nekte å gje opp.
Joffi innser derimot at det ikkje går an å få te alt, f.eks. å fjerna det kvite området. Nå har eg prøvd, men eg får det ikkje te. Kan någen vera så grei å forklara i klartekst ka eg gjer for å få det vekk(trinn for trinn- det ska vera så godt forklart at det ikkje ska vera muligt å misforstå). Please...e så lei av det.