tirsdag, november 20, 2007

Klassisk tippekonkurranse



Sauen ska illustrera mitt yndlingsdyr. I barnehagen i går sko me fortella ka så va yndlingsdyret våres. Eg satt og tenkte på ka eg sko sei. Har liksom ingen spesiell favoritt. E ikkje den typiske hunde- eller katteelskeren. Og ka ska du då velga. Ja,ja...det kom nå opp litt forskjelligt.Någen likte best drage, andre dinosaur og slange. Det va ei som sa ku, så då gjekk det greit med sau syns nå eg.
Må bare fortella litt om den kultiverte aftenen eg og Heidi hadde på søndag. Då va med på Handels Messias. Det e eit oratorium. Det vil sei at det e satt musikk te bibeltekster. Handel skreiv dette verket på 24 dagar(i 1741).
Det va kjempebra(vertfall då heile koret sang). Likte veldig godt "Unto us a child is born" og "Halleluja-koret", som det mange plassar e vanligt å reisa seg på. Men det kunne vært enda bedre om me hadde sett litt meir. Me satt nemligt på galleriet, nærmare bestemt oppå orgelkrakken. Klassisk kan vera utruligt fint. Problemet mitt e at eg alltid glømme ka sangen/stykke hette som eg syns e fint. Men eg kan nevna någen fine
Vivaldi-Våren
Pachelbel-Kanon
Bach- Jesu, Joy of Man`s Desiring
Grieg- Morgenstemning
Høyr dei før du slår fast at klassisk ikkje e någe for deg.
Så øve te tippekonkurransen. Ka ting på oppslagstavla mi(inkl. bildene stående oppå tavla) tenke eg på? Vinneren(e) ska få et julekort. E det någe eg e særdeles dårlig te, så e det nettopp julekort, så nå har du sjansen te å skaffa deg et.
Ha en klassisk normal trivelig aften:)

20 kommentarer:

Anonym sa...

yes, eg e først å tippa! saunøkkelhanken selvfølgelig! d e jo yndlingsdyret ditt:) det MÅ vera det..?! du e kul du joff..(;

Åshild sa...

du tenke på bryllupsbilde av cathrine å reidar, å lure på om dæm nån gång kjæm te å oppdater bloggen sin..

Anonym sa...

neida, ho tenke selvfølgelig på det orange og grønne kortet ho fikk hos mæ- sjefsgåsa!!

Hm...latterlig:) Jofrid; du tenker på han bartemannen nederst i venstre hjørne...lett (Øivind)

Briten sa...

eg trur du tenke på den amle koseligge damå nederst te venstre- (ånå te han mannen me barten ja). du tenke i ditt stile sinn: "åå, for en søt og koselig gammel kvinne, hu sko eg likt å tatt en prat me, kansje hu har någen visdomsord og gammelnorske gaater på lager?"

Anonym sa...

Helga; syns den "sauen" sitt håve ligna mistenkelig på ein frosk, men e enig i at kroppen va litt saueaktig...:)
mitt forslag e det navneskiltet med blomst; du tenke tebake på dine glansdagar på sør-tromsøya sykehjem...:)

Anonym sa...

Lure forresten på ka som står på den lappen bak hengelåsen...?:)

Anonym sa...

du tenkte selfølgeligt på bilde av mor og far...dine altså,å då kom du inn på kor møje du glede deg te jul....å sonn kom du inn på ideen at de som vant sko få julekort...lett

Anonym sa...

Æ tænkt det samme som IA. Du tenke på bilde nederst te høyre som æ rekne ne e brudebilde av foreldran dine.

Anonym sa...

..la å merke te den mystiske lappen, e jo itj all lappa som får æren av å hæng på ei oppslagstavle

hm..

Herr & fru Gillebo sa...

æ tenkte det sammme som Hilde og Ia.. Sjøl om æ skulle ønske du tenkte på det fine bryllupsbildet fra Audnastrand, og at du snart skulle tatt turen til trønderstaden!

Herr & fru Gillebo sa...

æ tenkte det sammme som Hilde og Ia.. Sjøl om æ skulle ønske du tenkte på det fine bryllupsbildet fra Audnastrand, og at du snart skulle tatt turen til trønderstaden!

Anonym sa...

hmm...vanskeli. trur kanskje d e dein lille hængelåsn som eg trur tidliar har tilhørt dein superhæmmelie dagboka di. kanskje du har byint å åpn deg litt meir førr omverden og dela tankan dine som før blei nedtægna i dagboka....symbolsk

Anonym sa...

bryllup!aille bildan vise gifte folk,eller folk som nættopp har gifta seg!

Anonym sa...

då må eg sei den lappen med "jofrid" på.. der e kje så masse igjen, men si konkurransen handle om deg, må eg sei at det va et veldig godt forslag!!

Anonym sa...

ka som va svaret?venter i spenning!

Anonym sa...

Nytt forslag! Du tenke på hengelåsn å nøklan. Fer de får dæ te å tenk på vektern!

Briten sa...

viss du ikkje tenke på den gamle tannlause kånå, e mitt neste forslag kortet me et hjerta på, nede te høyre.
ellers foreslår eg at du snart røpe svare på gåtå, nyskjerrigheten slår meg nesten i svimå.

Anonym sa...

Jaja folkens...ikkje godt å vita ka eg tenke på:)Forresten syns eg det e ganske opplagt.Det e litt tidligt å senda julekort i november. Eg vente te desember. Det vil sei du ennå har sjanse te å tippa. Å dei som trudde at eg sko røpa svaret...trudde feil. Vinnaren sjøl ska få den ære(forutsatt at det e någen som har svart rett då:))å røpa svaret.

Anonym sa...

Kan æ tipp enda fleir gang? Fer no har æ svare! Du tenke på "visittkorte" te fjellheim, der de står velkommen tebake. Fer du skreiv de her fæm minutt før kvellsbibelsklen, å va på vei dit! La ferræstn først no merke te at den som vinn får julekort, va itj meininga å hærm så ekstremt..

Anonym sa...

Tipp te du skjems du, Åshild. Spørs om det hjelpe:)