søndag, april 01, 2007

Go påske!



javell så va det påsje igjen... om ca et døgn bere det heim te sola, gleeede meg! har hørt rykte om sol og sommer, men det e vel bare skryd.

påskenøtt: hvem er dette? (se bildet...)

riktig svar kommer om ca en uke, og de som svarer riktig får 14 sammenleggbare påskekyllinger i posten.

på grunn av at eg e et sånn der "utsett alt du kan til i morgen"- menneske, så sitte eg me tri oppgaver i påskeferien. problemet e at mange av pensumbøkene e på svensk og dansk.... svenskt går egenrligt greit så langt, men slite litt me enkelte danske ord.. kan dåkk for eksempel svara meg på ka dette betyr:

trutte, skelnen, vejrtrækning, og tossede....

de som klarer dette får et sammenlægbart påske-æg i posten. æg er et dansk ord. det betyr egg.

ha ein goe påske(=

-Briten-

11 kommentarer:

Anonym sa...

Lett!!
Det er han sjaggnar-guten.
Eg får selfølgelig alle kyllingane sidan eg var først.

Anonym sa...

Ken andre enn Ragnar!! Eeeeeg såg det me ein gong :)

Brynhild

Åshild sa...

vejrtrækning e når nån erte/trekke å irritere dæ angående vere. eksempel:Nån sørpå ringe å fortelle at dæm sitt i sola å at de e heeeilt fantastisk å nestn litt for varmt faktisk,mens de snør å sludde i tromsø der du e..

Unknown sa...

ja.. eg veit ikkje om e e tidsnok ute for å få remie.. men det e jo an Ragnar Falck Gundersen det...

ps: eg va ei einaste me follt navn!

Anonym sa...

eg viste og at det va ragnar=)ja sola er god sola er toppen...hehe hlsen ia på sørlandet!

Åshild sa...

Ups, Jofrid, du e tikka ijæn..

Anonym sa...

Eg får vel ta å forklara dei 3 siste orda, viss Briten ska få gjort ferdig oppgavene sine.

Trutte: Det e ein form for trøtthet. Den som alltid komme etter du har ede middag, og som gjere at du vente med å ta oppvasken te du har tatt ein kvil på sofaen først.

Tossede: Det e rett og slett bare ein sofa med to seter.

Skelnen: Det betyr egentlig sjelden. Men det e ein heilt spesiell form for sjeldenhet. Nemlig sjeldenheten av arktisk klima rundt ekvator. Forstår ikkje vitsen med å ha et ord for det...men så forstår nå ikkje eg alt heller då=)

Anonym sa...

Raggas

Anonym sa...

det er vel på tide å gi dere løsningen på ukens lille påskenøtt.

skremmende dårlig folkens, dere tok alle feil.

riktig svar er Osmund Bin Laden, en nær venn.

men takk for innsatsen, ny paaskenøtt kommer snarest, bedre lykke neste gang.

alle kyllingene samt påske-ægene går selvsagt til meg selv.

ha en forsatt fin påske.

Anonym sa...

Ej trur det Wenche Foss eller Ingelin.

Anonym sa...

godt forsøk sondre....