onsdag, november 29, 2006

Se på sauen du late....



...å bli vis...

jada, det skal egentlig være "se på mauren", er fullt klar over det. men nå var det altså sau jeg hadde bilde av... (egentli er det en vær, men samma ulla kan det være).

det har seg sånn at hele bingen er i full eksamensmodus, så da gjelder det å ikke være på den late siden. det er matte det går i for min del, og jeg leser på et ustabilt og uforståelig pensum. "oppgave 2.16: bevis at en katt har ni haler"....

jeg tenker høyt i mitt stille sinn, men klarer ikke å se poenget i å lære om såkallte "absurde beviser". går det ann å si at "sau er det samme som en maur", å kalle dette for et absurd bevis?? hmm...

(katten har bare en hale, for deg som forsatt tygger på den biten...)

sånn ellers ønsker jeg alle studenter lykke til med eksamen. det er forresten bare to dager til 1 desember, for dem som lurte på det... snart juleferiiiii(=

på bildet ser du forresten onkel Skrue, en gild(e) vær fra Kolnes.

ps: topologiske begreper er globale egenskaper som er uavhengige av størrelse og form...

5 kommentarer:

Ingelin S sa...

jeg forstår ingen ting?katt med ni haler???hæ?koffer lera det?

ellers så e d kjekt å observera aktivitet her på siåi ein ellers hektisk eksamenshverdag...men hvor er de andre gjessene??

briten du e flink å flitti som lese t eksamen...lykke t.
å lykke t til alle dokke andre og.
gla i dokke

... sa...

Å, den va jo lette: ni liv - ni hala! Elle...? Det e jammen jildt at dokke he blogg! Men skrive alre Gunda her inne? Syns nå hu konne lagt inn en komentar jaffal... Så konne ge fonne ud om hu og holdt seg liga godt som deg, Briten :) Syns eg kjenne igjen humoren jaffal! Fremdeles klar for den 22.? Eg he kjypt kjole og bestilt blomma. Koss langt he du komme i planleggingå?

Anonym sa...

ok, det va sånn her:
en katt har en hale mer enn ingen katt.
ingen katt har åtte haler...
dermed må jo en katt ha ni haler...

så sånn e d...

gunda komme sterkt tebage trur eg, håpe d, for akkurat nå e d bare eg så skrive, å har jo overhode ingenting fornuftsmessigt å si.

eg glede meg villt å hemningslaust te den 22, har ik planlagt så møje ennå, e i mot planlegging ser du. "TDPS" e mitt livsmotto!! (Ta Det På Sikt...)

ha en knasande go kveld lene, ikkje gjer någe eg ikkje ville gjort, å ikkje spis någe eg ikkje ville spese...

... sa...

Lige du guacamole...? For eg hadde tenkt å kosa meg med det og chips idag, men viss du ikkje lige det e jo det litt dumt... Og spese rime på fese.

Anonym sa...

guacemole?? ka e d for någe? e d d som uttales "gutemåles" elle någe sånt, å e ein slaks grønn sak som kan skvises og has atteme taco? i såfall fekk eg d av systerå mi i sommar å d va gudd. 21 dagar te den 22... hav fun go mæd...