torsdag, november 23, 2006

gitar og sånt...

dikt om min "gode" venn, gitaren:

"gitaren er brun

gitaren er fin

gitaren er flott

men den er ikke min

gitaren er stemt

i hvertfall litt

og om den er falsk

så gjør ikke det en dritt...............

gitaren har hals

gitaren har strenger

før øvte jeg på gitaren

men ikke nå lenger

jeg har nemlig gitt opp hele dritten

nå skal gitaren kappes av på midten

jeg trodde jeg hadde en fremtid som gitarist

men der tok jeg feil

det skal være visst

nå kan gitaren bare ha det så godt

lykke til i søppelkverna din elendige snått."

8 kommentarer:

Anonym sa...

å fytti grisen for et flott dikt....har du gitar på skolen eller??ja i dag har eg frsive meg litt....sko begynna på skolen kvat øve8 men plutseligt då eg våkna va klokå 09.54....eææææobs!det e vist ikkje mange fredags forelesninga eg har vert på=)jaja...har kje eksamen i det før t sommaren....å hjelpes...

Anonym sa...

jepp, hadde gitartime på skulen i dag... nå e d heldigtvis ikkje meir før itte jul, men jett om eg love han der musikkleraren atte eg sko øva kver dag fram te neste samling... hahaha, sko eg likt å sitt...
åå, hørtes herligt ud å forsova seg..(= ha ei fine helg, ringe deg ein dag!

... sa...

Spele du gitar...? Det visste eg ikkje. Syns ikkje du ska gje an opp, he alltid sitt opp te dei så kan traktera et instrument :) Men det va et dualle flott dikt... :D

Anonym sa...

Det va et fint dikt! Kjenne meg litt igjen! sko prøva å lera meg F i dag...! det e så vanskelikt at eg blir heilt galen!! For det hørres så domt ud uden den F-en og....! Men det e jo litt kjekt og då!!!

Anonym sa...

enig... har aldri heil forstått greiå me den der "F"en... det e jo tekniskt umuligt å få te, ein har jo for lide fingrar... finst dårr ein form for jukse-F?

Brynhild sa...

Altså du e bare heilt råååååååå briten, skikkelig britney når du tar deg ud på skrivingå :)
Gla i deg Snuppå, miss u masse!!

Anonym sa...

Skikkelig bra dikt Briten! Gitar e sjekketriks nr 1 for både menn og kvinns, så det e verdt litt slit og såre fingra (har eg hørt). Eg kan G,D,Em,A7 og C men har enda aldri hørt nåen si nåkka positivt om spillinga mi hahahahaha så eg holde meg til luftgitar, det e mye enklare, ikke minst e det lettare å stemme... Klem fra en snart københavnferdig Silje

Anonym sa...

ok, bra gitarspellingå kan koma te nytte jaffal(= men ka du sei, københavnFERDIG?? why??