tirsdag, januar 23, 2007

Gåte 2

Tid for en ny gåte. God idè Ia(eller Ingelin).
Problemet med denne gåta e at det kan vera dåkke har hørt an 1000 ganger før, men eg satse på at dåkke ikkje huske an....
En hel og en halv,
en ku og en kalv,
hvor mange ben har de?
Gunnhild har herved fått forbud mot å svara.
Eg kreve ein liten utgreiing av svaret. Svaret blir ansett som feil dersom ikkje forklaring medfølger.
Ellers snør det nå ein del her oppe. Sola har komt. Kortkurs begynner i neste uke. Eg har fått meg nye linser(døgnet-rundt-månedslinser). Ska sova med de for første gang i natt.

8 kommentarer:

Ingelin S sa...

den kan vi;)

Anonym sa...

Sjallabais

Kossen går det med bængen? Fortsatt fint oppi tromsø eller savner dere livet sørpå?
Her i Bergen er det iallfall mange Fjellheim-folk. Kjekt å se!
Ken so egentlig bor i bingen for tiden?
Håper dere har det bra. Kos dere!

Anonym sa...

Hei Sondre.
Her i bingen bor eg(Jofrid), Briten, Gunnhild og Elisabeth. Eg og Elisabeth flytta inn nå i høst. Angre ikkje på det, sjøl om de eg bor med kan vera veldig rare til tider...=)Enkelte står jo grytidlig opp for så å legga seg på sofaen å sova.
Ha ein fine dag alle sammen.

Ingelin S sa...

tippe det e briten som e sofa-sovedyret....hehe,intet nytt...
men son ellers så e svare på gåtå 2....og det e fordi at de kan bety, du på veldi fint=)hehe jess den tog eg=)gla i dokke...

Anonym sa...

Heilt rett på begge deler=)
Nå har eg forresten støvsugt og spraya romparfyme rundt i huset. Me har begynt med ny ordning, at den som har vaskeuga må støvsuga ein gong ekstra i løpet av uka. Det flyde jo av hybelkaniner, spesielt i trappå.

Anonym sa...

helluen briten og gunda...
e vel bare dokke eg kjenne så bur der!

Håbe d står bra t me dokke der oppe i nord!:-)

Eg ska opp på kort kurs i veke 7. satse på at dokke og e der då??:-)
glede meg jaffal sjugt møye!!:-)

ha ein flotte kveld..

-monica-

Anonym sa...

Hei Monica!

Så kjekt at du komme oppøve:) Det e ganske mange som komme den vekå har eg hørrt, så då blir det liv:) Du e jaffal velkommen t Tromsø!! snakkes!!

Kjekt å hørra fra deg og sondre!Trives fortsatt, men reke kanskje sørøve neste år...håpe det står bra t i Bergen!!

Anonym sa...

hællæis.....

på tide me et livstegn... har ikkje vært hypraktiv på den her bloggen i d sista, men ska prøva å sjerpa meg... men joffi; stå på, gåtene dine toppe d mesta.
sånn ellers e d faktiskt KUN GUDD å stå opp litt for tidligt sånn at eg får så go ti om mårånen at eg kan ta ein tjue minutters powernæp på soffen før eg må ud i kulden... heilt fantastiskt....

sondre: hei!! takk for sist... håpe d går bra i bergen, å håpe d går bra me deg!

monica: hei!! velkommen te tromsø, så jillt atte du komme!!! ta me partykulå, så bler d fæstliheter i bingen!

sånn ellers; lev vel... eg kome snart me et innlegg...

addioss!