søndag, november 01, 2009

Maria og Siggan!


Idag har Gåsebingen vært så heldige å få besøk av Sigrid og Maria, tidligere Fjellheim-elever og superoptimistiske sosiale jenter! I den anledning gjorde vi et aldri så lite intervju, for dere som ikke kjenner jentene så godt.

 

Hvor mange ganger har dere vært i Bingen før?

S: 2 ganger før, en gang i høst og en gang da jeg gikk på Fjellheim for noen år siden.

M: Detter er faktisk første gang!

 

Hva er det beste med Bingen?

S: Å vinne i Ligretto

M: Senga i stua – sykt deilig å sove middag på!

 

Hva er det verste med Bingen?

S: Å tape i Ligretto

M: At det er kaldt på gulvet. Heldivis har Karin vært så elskverdig å låne meg et par deilige tøffler.

 

Hva er det verste med mørketia?

S: Alt! At man er så navla trøtt hele tiden.

M: Ingenting

 

Så litt om guttene i Tromsø: Gi terningkast:

S: En klar 6er. Litt over middels altså.

M: Sigrid! Hvor mange sider er det på en terning? 10?

S: Åja, en 4´er, da.

M: No se.

 

Drømmerreisemål:

S: Heim til mor. Tulla. Israel eller Kina.

M: (Drømmende) Amerika

 

Vinter eller sommer?

S: Alt har sin tid.

M: Vår

 

Sangbok eller lovsang?

S: Sangboken

M: Sangboken, så sant det er et stemt piano.

 

Te eller kaffe?

S: Jatakk begge deler.

M: Saft

 

Stein eller sirup i trusa?

S: Sirup

M: Sirup

 

Bingen eller Guttehuset?

S BINGEN!

M BINGEN!

 

Fortell en vits.

S: Alla barnen önskede sig en dator i julklapp, utom Svenn, han önskade sig en vän.

M: Eg kjeme ikkje på ein einaste vits.

 

Takk for besøket! Kom gjerne igjen! 

4 kommentarer:

Anonym sa...

for noen koselige folk dei to jentene virker være!! eg ønsker eg kunde være akkurat som dei!

Karin Irene sa...

Hei, Siggan...

Heidi sa...

Det var ein litt svorsk kommentar det der ja...
Ser eg har gått glipp av et koselig søndagsbesøk i bingen, sånn går d når ein må på jobb...

Anonym sa...

å du å du som jeg sitter å ler! Typisk de to, Sigrid ærlig som ei sild og Maria er litt mer anstendig i sine svar.